12. marts 2016

Nyt på reolen, fødselsdagsudgaven


Som i kan gætte har jeg lige haft fødselsdag og jeg modtog selvfølgelig et par bøger! Da den sidste netop er ankommet med posten tænkte jeg at det nu var tid til at vise jer de nye tilføjelser til min samling. Alt er enten modtaget i gave eller købt for fødselsdagspenge!

Jeg nævnte i En fødselsdag i litteraturens tegn så var jeg en tur i København i sidste uge og det endte med mit allerførste besøg i Politikens Boghal! Det er en hel fantastisk boghandel som jeg ville ønske vi havde i Esbjerg!

De havde et fantastisk tilbud som lød på at købe to bøger hvoraf du fik den dyreste til halv pris og det kunne jeg selvfølgelig ikke sige nej til! Jeg kom derfor derfra med 4 bøger;
All the Light We Cannot Sea af Anthony Doerr
The Versions of Us af Laura Bartlett
A Tale for the Time Being af Ruth Ozeki
A Little Life af Hanya Yanagihara 
 Jeg er utrolig tilfreds med min lille boghøst og utrolig stolt af at jeg 'kun' købte 4 bøger!

Den sidste bog er den nyeste novelle fra Rainbow Rowell som er en af mine favoritter blandt nutidige forfattere! Kindred Spirits uddelt gratis til gengæld for 'tokens' i England i anledning af World Book Day og vi fik den sendt herhjem fordi jeg blev nødt til at have den i min samling. Den bliver gemt til en dårlig dag eller så længe jeg nu kan vente.


De næste to gaver er ikke direkte bøger men i den grad bogrelaterede! Jeg faldt over klevercase i slutningen af januar/starten af februar og jeg vidste at jeg blev nødt til at købe en masse fra dem. Klevercase laver covers til bogelskere! Man kan få til de fleste ebogslæsere, inklusiv iPad mini, og enkelte telefoner. Disse to er dog mine favoritter fra deres udvalg! Der er stadig et stort udsalg igang og de er i forvejen ret billige!

Den første, som minder om en gammel penguin klassiker, er personaliseret! Jeg har selv valgt titel og forfatter. På indersiden har jeg et citat som lyder;

One glance at a book and you hear the voice of another person, perhaps someone dead for 1.000 years. To read is to voyage through time.
- W. Somerset Maugham
Den næste er selvfølgelig en utrolig fin version af To Kill a Mockingbird. Jeg har endnu ikke brugt dette cover men jeg elsker det!

Den eneste ulempe er at du skal behandle dem som en bog, du kan ikke folde dem helt om for så ødelægger du dem. Jeg synes dog det er helt fantastisk kvalitet og de føles som bøger! Selvom jeg snart har haft dem i en måned er jeg stadig oppe at køre over dem!



Den sidste gave er et penguin krus! Jeg har altid ønsket mig et og jeg er så glad for det! Jeg har præcis denne udgave af bogen The Common Reader og selvom de ikke har helt samme farve synes jeg det er virkelig fint!

Jeg er så taknemmelig for alt jeg har fået og jeg elsker at min familie kender mig så godt!

Hvad er jeres største bogrelaterede ønske for øjeblikket?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar