3. marts 2016

En fødselsdag i litteraturens tegn


Jeg fyldte 19 i går, d. 2 marts, og da jeg er sygemeldt i denne uge havde jeg ingen planer og kunne derfor bruge hele dagen på at læse! For en, der elsker at læse så meget som jeg gør er det nok den mest ideelle fødselsdag - specielt når der også er bogklub om aftenen!

Jeg havde mange planer når det kommer til hvad jeg skulle lave igår, og de fleste involverede litteratur på den ene eller den anden måde. Der kom selvfølgelig en masse ting i vejen og jeg nåede kun at læse i nogle timer selvom jeg stod op kl 7. Jeg var dog sammen med min familie det meste og dagen og det er det, der tæller.

Jeg nød dog det fine øjeblik jeg fik skabt midt på dagen som jeg også fik foreviget med et billede. En stak bøger, noget væske, snacks og et blødt tæppe er virkelig det eneste der skal til for at gøre mig glad og det var virkelig perfekt! Jeg satte noget klassisk musik på - for det er jeg af en eller anden grund blevet utrolig glad for - og jeg ville ærlig talt ønske at jeg kunne gøre så meget ud af at læse en gang om måneden.

Når det kommer til gaver fik jeg ikke nogen som skal byttes! Mest fordi jeg selv har været med til at købe dem;
Min far gav mig en ny kjole, et ipad-cover fra klevercase med To Kill a Mockingbird og 2 notesbøger med 'dot'-grid så jeg kan eksperimentere med bullet journals - og jeg elsker det!
Min mor gav mig Historien om A.J. Fikry af Gabrielle Zevin som jeg læste sidste måned og så får jeg også nogle penge til bøger!
Min kæreste gav mig det ipad-cover i kan se øverst på billedet som minder om en penguin klassiker. Det er også fra klevercase og jeg er totalt forelsket i det!
Min yngste lillebror købte et bogur til mig! Det ser så fint ud på min reol og passer perfekt til mit værelse!
Indtil videre har jeg fået et lille hus med 2 fugle til mig og min kærestes nøgler af min lillebror og så køber han et eller andet til mig idag i Politikens Boghal.
Som man kan se involverede mine gaver også litteratur og resten af mine fødselsdagspenge kan bruges i dag når jeg skal i Politikens Boghal for første gang!

Sidste år, på min 18-års fødselsdag, havde jeg terminsprøve - og som om det ikke var nok så blev jeg indlagt om aftenen og blev først udskrevet et år efter. Min familie valgte derfor at jeg skulle have en virkelig god fødselsdag i år og det klarede de i hvert fald!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar