31. december 2015

Året der gik, 2015

2015 har været et år fyldt med forandringer og nye oplevelser! Jeg er så beæret over alle de vidunderlige personer som jeg har fået lov til at møde i år, jeg er rørt til tårer over alle de muligheder jeg er blevet givet og jeg er bare ovenud lykkelig for at få hjælp til at finde ud af hvem jeg egentlig vil være! 2015 har været et år fuldt af op og nedture og jeg er kommet helskindet ud på den anden side.
2015 har været en bunke milesten! Jeg fyldte 18, jeg blev student, jeg blev anmelder for danske forlag og mig og min kæreste havde 3 års dag.

Men nu til det litterære;

I 2015 læste jeg hele 130 bøger, 32 børnebøger og noveller og hele 3 graphic novels. I er velkomne til at se den fulde liste her. Jeg hørte en hel bunke lydbøger og mange af dem er helt klart nye favoritter! Ifølge goodreads har jeg læst 43.487 sider i løbet af året, og det er da ikke helt skidt! De bedste bøger jeg har læst i 2015 er dog;
  • A Court of Thorns and Roses (A Court of Thorns and Roses, #1) af Sarah J. Maas
  • Læserne i Broken Wheel anbefaler af Katarina Bivald
  • Finding Audrey af Sophie Kinsella
  • I nærheden af Peter Hugge
  • All of the Above af James Dawson
  • You (You, #1) af Caroline Kepnes
  • A Room of One's Own af Virginia Woolf
  • If You Find This Letter af Hannah Brencher 

Den længste bog jeg læste var A Game of Thrones (A Song of Ice and Fire, #1) af George R.R. Martin på hele 780 sider. Den korteste bog, med kun 94 sider, var The Pearl af John Steinbeck. 

Skuffelser og overraskelser var der også en del af i løbet af året. De bøger som skuffede mig mest var nok Belzhar af Meg Wolitzer og 99 Days af Katie Cotugno. Den største overraskelse må være Udvælgelsen (The Selection, #1) af Kiera Cass da jeg elskede den! 

Nogle ting som skete i 2015 som jeg er specielt stolt af er; 
  • Jeg modtog min første 'proof'-copy! Den er endda også signeret af forfatteren! 
  • Jeg modtog også min allerførste fysiske ARC (advance reading copy)
  • I 2015 opnåede jeg 100 følgere på google+
  • Jeg opnåede også hele 1000 følgere på Instagram
  • Jeg modtog også de allerførste fysiske anmeldelseseksemplarer fra danske forlag
Årets bogforum var desværre ikke en realitet men forhåbentligt er 3 gang lykkens gang! Jeg vil så gerne til næste års bogforum! 

Det var mit læseår i 2015, hvordan ser jeres ud? 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar