6. maj 2016

Ved første blik, Forbandede kærlighed

Forbandede kærlighed af Colleen Hoover, modtaget til anmeldelse fra Lindhardt & Ringhof. Udgives idag, d. 6 maj. Orig. titel: Ugly Love.

Ved første blik handler om det første indtryk jeg får af en bog; omslag, titel, det første kapitel, forventninger og den første paragraf så I kan læse en smule med. Det vil måske ændre sig som tiden går. 

Jeg tror mit første ord skal være; wow. Jeg er helt forelsket i omslaget! Tæt på ligner det at nogen har skrevet noget på et dugget spejl - hvilket jeg er helt vild med. Jeg elsker at der er noget ombre kørende i farverne samt alle vanddråberne man kan se på nært hold. Det er et utrolig smukt omslag som lovebooks har fået sat sammen! 
Hvis jeg skal være helt ærlig er det første gang jeg har foretrukket det danske omslag frem for det originale! Jeg mente at de nærmest var ens, men det er de overhovedet ikke - bortset fra at begge kører i blålige nuancer. Det er så flot! 

Jeg tror Ugly Love giver mig flere idéer om hvad bogen kan indeholde end Forbandede kærlighed men jeg synes det er en fin titel! Vi kan dog forvente en kærlighedshistorie som ikke kun har fine 'lyserøde' sider til sig - det er i hvert fald det jeg fornemmer. 

Lovebooks, eller Lindhardt & Ringhof, forstår helt klart at vælge gode bøger! Jeg har læst et par bøger af Colleen Hoover og hun er klart en favorit! Allerede efter første kapitel fornemmer jeg at denne bog bliver en af de bedste i år. 
Jeg er urolig glad for at dele begyndelsen med jer, for jeg er vild med den. 
"Du er blevet dolket i halsen, unge dame."Jeg spærrer øjnene op, og vender mig langsomt mod den ældre herre, der står ved siden af mig. Han trykker på op-knappen på elevatoren og kigger på mig. Han smiler og peger på min hals. 

Det, den ældre herre refererer til, er et modersmærke vores hovedperson, Tate, har siddende på halsen. Der er denne teori som går på at vores modersmærker viser dødsårsagen i ens forrige liv og jeg synes det er så interessant! Jeg er så vild med denne begyndelse som man nu kan være, for det er første gang jeg støder på det i en bog! 

I første kapitel følger vi Tate som flytter ind hos sin bror, Corbin, i San Francisco. Hendes indflytningsdag er ikke som forventet med en fuld mand uden for døren og en gift mand som lægger an på hende i elevatoren. Jeg elsker det indtryk jeg har fået af Tate indtil videre, hun virker som en stærk, ung kvinde som kan stå på egne ben. Jeg glæder mig til at lære hende bedre at kende! 

Så vidt jeg er kommet frem til bliver den fortalt fra 2 synsvinkler; Tate og Miles - men det vil tiden vise!  

Lovebooks afholder forresten et readalong med Forbandede kærlighed på instagram hele måneden ud, med start idag. Bare brug hashtagget; #forbandedekærlighed. I kan også læse første kapitel her, hvis i ikke har fået fingrene i bogen endnu.


Forbandede kærlighed er på gaden idag! Den kan bl.a. købes på saxo og bogreolen.dk

Ingen kommentarer:

Send en kommentar