17. maj 2016

Forbandede kærlighed af Colleen Hoover

Forbandede kærlighed af Colleen Hoover. Udgivet af lovebooks, Lindhardt & Ringhof i maj 2016. Modtaget til anmeldelse fra forlaget. Orig. titel: Ugly Love, orig. udg. august 2014. 370 sider. NA, contemporary. 5 ud af 5 stjerner.
Jeg har længe været glad for Colleen Hoover, jeg har fulgt hende på sociale medier i lang tid nu og indtil videre har jeg både læst Slammed og hendes Never Never serie. Jeg er vild med hendes skrivestil og hendes andre bøger har længe været på min 'skal læses'-liste.

Jeg er så glad for at Lindhardt & Ringhof har oversat et af hendes værker, og forhåbentlig oversætter flere. Jeg forstår ikke hvorfor de har valgt at starte med Ugly Love, men jeg klager ikke! Jeg elskede den og åd den råt.

Forbandede kærlighed handler om Tate og Miles. Tate er netop flyttet ind hos sin bror Corbin og Miles viser sig at være broderens bedste ven samt nabo. Tate og Miles er selvfølgelig tiltrukket af hinanden og indleder et uforpligtende forhold kun baseret på sex. Tate vil gerne have mere, men Miles er ikke i stand til at elske - siger han.
Jeg blev fanget med det samme. Jeg ville læse et enkelt kapitel til et 'ved første blik'-indlæg og jeg kunne næsten ikke stoppe igen. Jeg endte dog med at læse de sidste 300 sider i ét rap, jeg var ude af stand til at ligge den fra mig når jeg først var så godt igang. Det er ikke tit jeg finder en bog som fanger mig på den måde Forbandede kærlighed gjorde, specielt ikke én med sex scener. Ikke at jeg har noget imod sex scener, men det er stadig nyt for mig i litteraturen.

For at være ærlig var mine forventninger ret høje, og Forbandede kærlighed nåede dem faktisk. Jeg er ikke det mindste skuffet, hvilket er at se på min rating på 5 ud af 5 stjerner. Jeg var helt opslugt af Tate og Miles' historie, i så stor en grad at jeg var helt oppe at køre mens jeg læste den - jeg lå ikke stille under dynen og slappede af, jeg sad op, hvinede, grinede og ja, reagerede på alt hvad der skete. Det kom endda så langt at jeg lagde hænderne på siden for ikke at smuglæse. Jeg blev endda også nødt til at lukke bogen så jeg lige kunne få vejret en gang imellem - så opslugt var jeg, jeg glemte helt at trække vejret.
Det var en fantastisk oplevelse som jeg i den grad anbefaler!

Det, som virkelig overraskede mig, er sproget. Det er smukt! Ikke på den klassiske måde som til tider er hårdt at læse, men smuk, let og ja, luftigt på en måde. Jeg har markeret flere citater i bogen og jeg har egentlig et jeg gerne vil dele med jer;
Mor plejede at sige, at vores øjne tilsammen lignede et træ. Hans var den grønne farve fra bladene, mens mine var den brune træstamme.  
Forbandede kærlighed af Colleen Hoover, s. 38
Det er ikke smukt på den traditionelle måde, det er snarere meningen med alting, som er smukt. Citatet handler om Tate og Corbins øjne. Jeg elsker at de tilsammen er 'fuldent', de repræsenterer hver deres del af træet og sammen er de hele. Jeg elskede i forvejen hvor tæt deres forhold egentlig er, og dette illustrerer det perfekt. Jeg håber at der er flere søskende derude som har et forhold som Tate og Corbin, det er virkelig et som er værd at stræbe efter, og jeg håber at mig og mine søskende en dag bliver så tætte.
Deres forhold er klart en af de bedste ting i bogen - selvom jeg har mange 'bedste ting'.

Forbandede kærlighed forbløffede mig, selvom jeg har hørt fantastiske ting om bogen. En af de sætninger man altid ser, når det kommer til den her bog er 'it will ruin you' - den vil ødelægge dig. Og de har ret, den vil ødelægge dig. Jeg var i stand til at holde tårerne tilbage indtil jeg færdiglæste bogen, men så fik de også frit løb. Jeg var ude af stand til at forme sætninger om bogen, bare at fortælle min kæreste om den var en udfordring. Jeg ved dog at jeg roste den til skyerne efter at have vendt sidste side.


Så for at opsummere; jeg elskede Forbandede kærlighed og har egentlig ikke noget negativt at sige om den. Den får en æresplads på min reol og jeg vil glæde mig til L&R udgiver flere af hendes bøger!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar